Stichting School en Veiligheid (2015).

Kennisbank: Beschrijving ‘Kanjertraining’ – Utrecht: Stichting School en Veiligheid.  
lees meer

Vliek, L. (2014).

Databank effectieve jeugdinterventies: Beschrijving ‘Kanjertraining’ – Utrecht: Nederlands Jeugdinstituut.
download

Vliek, L., Overbeek, G., & Orobio de Castro, B. (2014).

Improving Classroom Climate: Effectiveness of TIGER Training in Elementary School Classes. – In review
lees meer

Vliek, L. (2012).

Kanjertraining: Ouders betrekken en ouders duidelijke grenzen stellen. – Bijdrage voor Symposium Meesterklassen Partnerschap Ouders School en Buurt, ITS, Radboud Universiteit Nijmegen.
download

Vliek, L., Overbeek, G., & Orobio de Castro, B. (2013).

I want to behave prosocially and I can choose to do so: Effectiveness of the TIGER training in 8 to 11 year-olds. European Journal of Developmental Psychology DOI: 10.1080/17405629.2013.811405
lees meer

Vliek, L. (2012).

Kanjertraining: koploper in pedagogisch partnerschap ouders en school. – In: Brug naar de toekomst. Meesterklasbundel Partnerschap Ouders, school en buurt van F. Smit
download

Vliek, L., Weide, G., & Houtman, B. (2012).

Handleiding Kanjer volg- en adviessysteem. Almere: Instituut voor Kanjertrainingen BV
lees meer

Vliek, L., Riet, B., & Weide, G. (2012).

Verantwoording van de Kanjervragenlijst. Onderdeel van het KanVAS, Kanjer volg- en adviessysteem. – Almere: Instituut voor Kanjertrainingen BV
download

Vliek, L., & Oudman, A. (2012).

Kanjertraining: een programma om sociaal gedrag op school te bevorderen. – In: Pesten op school. Achtergronden en interventies van F. Goossens, M. Vermande & M. van der Meulen
download

Vliek, L., & Weide, G (2011).

Sociaal gedrag in de klas: wat als het mis gaat? – Gepubliceerd in: Wat is goed Onderwijs? Bijdragen uit de Pedagogiek van R. Klarus en W. Wardekker
download
Omhoog